16:09 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

درآمد نفتی

پیش بینی سقوط درآمد نفتی اوپک به کمترین حد ۱۸ سال اخیر
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد با توجه به قیمت پایین نفت و محدودیت عرضه چشمگیر اوپک پلاس، درآمدهای حاصل از صادرات نفت اعضای اوپک امسال در مقایسه با سایر ۲۰۱۹ کاهش شدیدی پیدا کرده و به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۲ تاکنون سقوط می کند.
ضرر ۱۳۰ میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی
نماد برتر- فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد محاصره های نفتی متداولی که طی چند سال اخیر انجام شده، باعث از دست رفتن مجموعا ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد نفتی برای این کشور شده است.
تولید و صادرات زغال سنگ ونزوئلا افزایش یافت
نماد برتر- ونزوئلا در پی تشدید تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت، برای کسب منابع جدید ارزآوری در حال افزایش تولید و صادرات زغال سنگ به کشورهای اروپایی است.
پیشنهاد مجلس برای اصلاح ساختار بودجه؛ تهاتر پروژه‌های عمرانی با نفت
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش پیشنهادی مجلس در اصلاح ساختار بودجه گفت: در این روش تهاتر پروژه‌های عمرانی با نفت پیش‌بینی شده که در صورت تحقق آن هم فروش نفت تضمین می‌شود و هم محدودیت اعتبارات عمرانی از بین می‌رود.
ورود نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی
نماد برتر- نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی پس از محاصره هشت ماهه تاسیسات نفتی این کشور از سوی نیروهای خلیفه حفتر، وارد پایانه حریقه شد.
تکیه به تولید داخل بهترین جایگزین دلارهای نفتی
نماد برتر- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اتکا به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان را بهترین راهکار جبران کاهش درآمدهای نفتی دانست و گفت: تولید داخلی زمانی به مصرف داخل می رسد و ایجاد درآمد می کند که در تهیه و عرضه و قیمت گذاری دچار مشکل نشویم.
پایان وضعیت فوق العاده در میادین و بنادر نفتی لیبی
نماد برتر- شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد اجازه ازسرگیری فعالیت میادین و بنادر نفتی که آنها را ایمن و عاری از گروههای مسلح می بیند را صادر خواهد کرد.
صادرات نخستین محموله نفت لیبی در هشت ماه گذشته
نماد برتر- دو نفتکش نخستین کشتیهایی خواهند بود که از ژانویه امسال تاکنون در بندر بریقه لیبی نفت را برای صادرات بارگیری می کنند.
روسیه در بحران نفتی کم آورد
نماد برتر- رییس جمهور روسیه اعلام کرد اگر قیمت نفت بالاتر از ۴۶ دلار در هر بشکه باشد، برای روسیه بهتر خواهد بود.
بزرگترین شرکت نفتی جهان متحول شد
نماد برتر- شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی برای وفق یافتن با قیمتهای پایین نفت و راههای جدید کسب درآمد، در مدیریت ارشد خود تغییراتی داد و واحدی را برای ارزیابی داراییهای موجود تشکیل داد.
دردسر جدید برای صادرات نفت ونزوئلا
نماد برتر- صادرات نفت ونزوئلا که طی یک سال گذشته به دلیل تحریمهای آمریکا به شدت افت کرده، در روزهای اخیر با مشکل کیفیت ضعیف نفت روبه رو شده که باعث به تاخیر افتادن بارگیری در نفتکشها شده است.
فکری به حال ترخیص کالاهای موجود در گمرک قشم کنید!
نماد برتر- مناطق آزاد با هدف تسهیل در روند ورود و خروج کالاها و پرهیز از تشریفات گمرکی، معافیت‌های مالیاتی و کمک به اقتصاد محلی، تسهیل تولید و اشتغال راه‌اندازی شدند.
جذب شرکت های IT در روسیه برای جبران سقوط نفت
نماد برتر- روسیه با فراهم کردن تخفیفهای مالیاتی سالانه به ارزش بیش از ۱.۱ میلیارد دلار، در تلاش برای جذب شرکتهای فناوری و متنوع کردن اقتصاد وابسته به صادرات نفت خود است که از ریزش قیمتها به شدت آسیب دیده است.
درآمد نفتی صادرکنندگان خاورمیانه ۲۷۰ میلیارد دلار سقوط می‌کند
نماد برتر- طبق جدیدترین گزارش صندوق بین المللی پول (IMF)، صادرکنندگان نفت خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۲۷۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را از دست خواهند داد.
از پایان محاصره نفت لیبی خبری نیست
نماد برتر- یک روز پس از لغو وضعیت اضطراری سراسری برای تولید نفت، ارتش ملی لیبی اعلام کرد تعطیلی بنادر و میادین نفتی تا زمانی که خواسته‌هایش برای توزیع درآمدهای نفتی برآورده نشود، ادامه خواهد یافت.